Regulamin F1SL Legends 88'

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Regulamin F1SL Legends 88'

Pisanie by Wokinger on Czw 09 Gru 2010, 19:44

KAŻDY UCZESTNIK LIGI MA OBOWIĄZEK PRZECZYTAĆ REGULAMIN BARDZO DOKŁADNIE!

1. ZASADY OGÓLNE
1.1. Pełna nazwa ligi - F1 Speed League of Legends: F1 season 1988, skrót: F1SL Legends 88'; F1SL88.
1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.3. Ligą zarządza Wokinger.

2. KIEROWCY I ZESPOŁY
2.1. Każdy kierowca przed swoim pierwszym startem w wyścigu wybiera zespół w jakim chce startować.
2.2. Zasady wyboru zespołu
2.2.1. Wybieramy 1 z 18 zespołów.
2.2.2. W każdym zespole może jeździć tylko jeden kierowca
2.2.3. Punkt 2.2.2. nie ma zastosowanie, gdy liczb chętnych jest większa, bądź równa 19.

3. GRAND PRIX
3.1. Kalendarz F1SL składa się z 16 Grand Prix.
3.2. Grand Prix rozgrywane są wedle wcześniej ustalonego kalendarza.
3.3. Grand Prix składa się z:
- Treningu (10 okr.)
- Rozgrzewki (5 okr.)
- Wyścigu (ok. 15 minut)
3.4. Kolejność startowa jest odwrotna do pozycji zajmowanej w klasyfikacji indywidualnej. W przypadku, gdy dwóch zawodników znajduje się ex aequo to o pozycji startowej decyduje czas uzyskany podczas rozgrzewki (wyżej jest zawodnik, który uzyskał lepszy czas).
3.5. Podczas całego Grand Prix zawodnicy ścigają się z włączonymi uszkodzeniami i wyłączonym paliwem.
3.5. Zasady obowiązujące na torze podczas rywalizacji
3.5.1. Kierowca ma obowiązek możliwie najszybciej przepuścić przed siebie osobę, która go dubluje, chyba że jest od niej wyraźnie szybszy i nie spowalnia swoją jazdą dublującego. W takim przypadku dopuszcza się także wyprzedzanie przez osobę wcześniej zdublowaną.
3.5.2. Podczas wyścigu, w trakcie walki o pozycję:
- jeśli kierowca podczas wyprzedzania wypchnie przeciwnika poza optymalny tor jazdy (w szczególności poza tor)
- jeśli kierowca uderzy w bandę lub inną przeszkodę, po czym zostanie uderzony przez inny bolid
- jeśli kierowca, wskutek dużego błędu (w szczególności wjechania w bandę/piasek), wytraci prędkość i zderzy się z nim inny, rozpędzony zawodnik
- jeśli kierowca jadący z przodu zmieni tor jazdy na prostej więcej, niż raz, przeszkadzając w ten sposób przeciwnikowi w wykonaniu manewru wyprzedzania
- jeśli kierowca wyprzedzi innego kierowcę poprzez ścięcie zakrętu
- jeśli w sytuacji, gdy jeden zawodnik wyjeżdża z pit-lane, a drugi przejeżdża obok, któryś kierowca przekroczy białą linię i przeszkodzi rywalowi
- w innych sytuacjach, gdy jeden z zawodników przeszkodził drugiemu w sposób mogący uchodzić za niezgodny z fair play
Ma on obowiązek przy najbliższej sposobności oddać pozycję rywalowi. W przeciwnym wypadku może zostać ukarany po wyścigu.

3.5.3. W trakcie wyścigu całkowicie zabronione jest:
- jechanie wstecz do kierunku jazdy
- wracanie na tor z pobocza w sposób, który przeszkadza rozpędzonemu kierowcy
- wjeżdżanie do pit-lane lub wyjeżdżanie z niej niewłaściwą stroną
- popychanie innych zawodników w pit-lane
- pisanie czegokolwiek na czacie gry
- zatrzymywanie się na torze
- prezentowanie innych zachowań, które stwarzają poważne zagrożenie na torze lub uchodzą powszechnie za chamskie/ekstremalnie niezgodne z fair play
Wszystkie powyższe przewinienia, stosownie do wielkości, mogą doprowadzić do ukarania zawodnika po wyścigu.

4.5.4. Jeśli kierowca uzna, że inny kierowca postąpił niezgodnie z przepisami, może on zgłosić incydent do soboty po wyścigu do godz. 20. Zgłoszenie powinno zawierać:
- filmik ze zdarzenia bądź numer okrążenia, na którym doszło do przewinienia
- dokładny opis sytuacji, która zaszła
Kierowca, na którego został zgłoszony wniosek, może się bronić, wypowiadając się i opisując sytuację ze swojej perspektywy. Może również przyznać się do błędu, przepraszając przeciwnika.
3.5.5. Wszystkie wnioski z incydentami zostaną rozpatrzone przez radę możliwie najszybciej, z uwzględnieniem racji obydwu stron.
3.5.6. Możliwe kary do nałożenia na kierowcę:
- ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = kara drive through w następnym wyścigu)
- doliczenie do czasu końcowego 10 lub 25 sekund
- przesunięcie na starcie następnego wyścigu o 3 lub 5 pozycji
- start z końca stawki w następnym wyścigu
- dyskwalifikacja kierowcy w jednym lub kilku wyścigach, w skrajnych przypadkach dyskwalifikacja na cały sezon
- inne, stosowne do wielkości przewinienia i przeszłości gracza (tj. surowsze dla recydywistów)
3.5.7. Jeżeli kierowca w trakcie wyścigu zdecyduje, że nie chce jechać do końca, ma obowiązek zatrzymać się w pit-lane lub na poboczu w takim miejscu, by jego bolid nie przeszkadzał innym i dopiero wtedy opuścić grę.
3.5.8. Kary nie obowiązują za przewinienia na pierwszych kilku zakrętach ze względu na duże zamieszanie. O tym, czy dane przewinienie można uznać za efekt chaosu w początkowej fazie wyścigu, w razie zgłoszenia decyduje rada.
3.5.9. Kary inne, niż doliczenie czasu i dyskwalifikacja, obowiązują w najbliższym wyścigu, w którym kierowca weźmie udział.

3.6. Punktacja
3.6.1. Za zajęcie danego miejsca w wyścigu zawodnik otrzymuje:
1. miejsce: 9 pkt.
2. miejsce: 6 pkt.
3. miejsce: 4 pkt.
4. miejsce: 3 pkt.
5. miejsce: 2 pkt.
6. miejsce: 1 pkt.
7. lub niższe miejsce: 0 pkt.
3.6.2. Jeżeli zawodnik przejedzie mniej, niż 50% okrążeń wyścigu (zaokrąglając w górę), uznaje się, że wyścigu nie ukończył. W takim przypadku otrzymuje on 0 punktów, bez względu na zajętą lokatę.
3.6.3. Do Klasyfikacji indywidualnej zaliczanych jest tylko 11 najlepszych występów!

4. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
4.1. We wszystkich sytuacjach spornych, nieujętych w niniejszym regulaminie, decydujący głos ma Wokinger. Może on (ale nie musi) konsultować się z innymi zawodnikami.
4.2. Wokinger może zmieniać zapisy w regulaminie, jeśli uzna, że jest taka potrzeba. Gracze o wszelkich zmianach muszą zostać poinformowani (nie dotyczy to zmian kosmetycznych, takich jak poprawianie interpunkcji czy zmienianie szyku zdań).
4.3. W przypadku wykrycia jakiejkolwiek niezgodności w regulaminie uczestnik winien zgłosić błąd radzie ligi. Nie wolno wykorzystywać tych błędów w celu uzyskania korzyści wyścigowej.
avatar
Wokinger
F1SL LEGEND
F1SL LEGEND

Liczba postów : 2751
Age : 25
Skąd : Chrzanów
Registration date : 20/11/2007

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach